8. 8. 2013

Horko a zase horko

source
Má nechuť dělat cokoliv, včetně psaní článků, vzrůstá s každým okamžikem, kdy se v městě drží příšerná a úmorná vedra. Už týden jsem pořádně nespala, v noci se budím kvůli tomu, jak mi pot teče po těle. Paráda, fakt!

Má to ovšem i jedno pozitivum. Zažívám takový malý obrat ve stravování. V tom horku odmítám pouštět troubu nebo varnou desku a tak se už 2 týdny stravuji asi tak z 60 % RAW stravou (syrová, tepelně neupravovaná strava). Světe div se! I když málo spím, mám energii na ranní a večerní cvičení (tj. 2x5 minut skákání přes švihadlo + 2x10 minut posilování), chodím s Tobiškem ráno a večer na dlouhé procházky. Vynechávám teď běh a koloběžku, protože v Brně je přes den 38 °C a kolem 23. hodiny 28°C, takže žádná sláva. Ale i tak jsem s tou stravou velmi spokojená. Člověk hlavně nachází nové chutě zeleniny, kterou v syrové podobě snad ani neznal. Věděli jste, že syrový špenát chutná lépe, než vařený?! :-D Začala jsem si také vyrábět domácí oříšková, rýžová, mandlová a maková mléka... Dobrota!

I tak, těším se na podzim. Těším se na nižší teploty, na mírný sluneční svit, který potěší, ale nezabije vás při pobytu na přímém záření delším jak hodinu.

Nejhorší na tomto počasí je to, že lidé jsou protivní. I já mám občas den, kdy se probudím a vím, že zase bude horko a jen ta myšlenka mě naštve tak, že jsem potom protivná jak osina v zadku po zbytek dne. Nejsem v tom sama - třeba dnes jsem v obchodě poslouchala takovou hádku mezi dvěma ženami, že jsem už měla touhu zakročit, protože jsem myslela, že mě to negativno podupe. Šlo o celkem hloupou věc: starší paní tvrdila, že ji ta mladší předběhla. Je pravda, že ta starší paní stála a hledala něcov   v tašce, takže i já jsem přemýšlela, jestli v řadě čeká nebo ne. No, hádaly se tak, že ta starší paní nakonec přála té mladší snad i samotné peklo.

Proto prosím vyšší mocnosti - sešlete nám mírné ochlazení! Léto tady v ČR nemusí být o tropických teplotách! Stačí nám 25 - 27 °C, mírný větřík a klid v lidských duších :)


night.shine



8 komentářů:

  1. Hehe, vidím, že nejsem sám kdo nahoru posílá objednávky na chladnější klima.
    Doporučuji se těsně před spaním sprchovat studenou vodou. Může se zdát, že tě to spíš probudí, ale než se zas zahřeješ, usneš. Teda za předpokladu, že neusímáš hodinu :)
    Nás tu taky trápí pěkný peklo. A ještě navíc katastrofální sucho. Pršelo tu naposledy 10. července a to byla jen taková lehká přeháňka. Z meruňek je zas prd, papriky to stejný. Na kukuřičných polích jsou v zemi tak velké praskliny, že do nich strčíš prsty i s dlaní. A nejhorší na tom je, že bouřky si klidně chodí okolo. Vždycky samý hromy, blesky, vítr, ale voda nikde.
    O víkendu snad bude dýchatelněji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já horko nesnesu.
      Mně je nejlépe, když mám v pokoji 17 °C a venku je tak kolem těch 25. To je pro mě ideální počasí. Jsem jarní a podzimní člověk, bohužel, tato 2 roční období už v ČR nejsou... :-(
      Díky, zkusím tu sprchu, když budu před spánkem meditovat, tak usnu rychle :)

      Vymazat
    2. Nápodobně.
      Takový to počasí, kdy je ráno lehce pod nulou, pak vyleze sluníčko a je nějakých 20 °C. Do toho čerstvý severní větřík a všude barvičky :)
      PS: Dobrej obrázek. To jak to slůně hodilo šipku do písku nemá chybu :D

      Vymazat
    3. Já ten obrázek zbožňuji... Je v něm toli radosti, že to člověku zvedne náladu, i když je naštvaný jak brigádní generál :-D

      Já pořád říkám, že jsem se měla narodit někde ve Finsku nebo Švédsku ;)

      Vymazat
    4. Taky nápodobně :D
      Doma mám velikánskou knížku s překrásnými fotkami Skandinávie a Islandu. Často si ji prohlížím a sním o tom, že se tam jednou podívám... Třeba takhle :) http://vimeo.com/5102243

      Vymazat
    5. ach, ach... to je můj sen.. cestovat s batohem na zádech.. o nic a nikoho se nestarat... Tobišek by kolem mě pobíhal, občas bych se svezla na koníkovi nebo oslovi... přežívala na darech, co mi kdo daruje (možná bych umřela hlady :-D) A klidně bych šla 100 km týden, ale nemusela bych poslouchat věty typu: Nestíháme to a tamto. Proč jdeš tak pomalu? Tady si nesedej, spěcháme.. Nesnesu, když mi někdo říá v přírodě, kam mám jít, kolik toho musím ujít, kde a kam si můžu nebo nemůžu sednout, kolik toho mám za den ujít...

      Vymazat