9. 4. 2013

Překvapivě vegansky...

Tak mi dnes při obědě došlo, že ač jsem stále vegetariánka, poslední 2 týdny jsem se stravovala vegansky (až na 2 čokoládové výjimky)... A musím říct, že se cítím moc dobře, i když mi v tomto období přišly "mé dny"...

Pro inspiraci sem vkládám můj jídelníček, kde chci ukázat, že veganství není zase až tak obtížné :)

snídaně
Většinou snídám chléb s rostlinným máslem, domácí marmeládou nebo domácím medem. Caro nebo vitakávu, když vyjdou peníze, s rostlinným mlékem (když nevyjdou, tak jen s cukrem) :)
Druhá varianta mých snídaní jsou ovesné vločky namočené v rostlinném mléce (přes noc), do nich ráno přidávám skořici a buď nastrouhané jablko nebo banán.
Slané snídaně se u mě asi nedočkáte, od malička snídám jen sladké :-D

svačina
jakýkoliv druh ovoce - tento týden jsem měla jablko, kiwi, banán, pomeranč, jablko, pomeranč

oběd
Co se týče příloh, nejsem vybíravá, sním těstoviny, rýži, brambory, luštěniny, takže to obden střídám. z luštěnin mám nejradši červenou čočku, ze které si dělám polévku na indický způsob - mňamka!!!
K příloze si vařím nejčastěji na oleji osmahnutou cibulku, rajčata, lilek, žampiońy, tofu, ochutím troškou zázvoru, během MS jsem si koupila mořské řasy na doplnění železa. Ve slevě měly petrželku, takže jsem si přidala i ji.

svačina
ovoce nebo zelenina

věčeře
Chléb se zeleninou, Koupila jsem si arabský chléb z mouky, droždí, vody a udělala si něco jako wrap :)

Do toho piju čaje, vodu s citrónem, zázvorový vývar s medem a citrónem, vitakávu bez kofeinu...

Kdybych nepodlehla pokušení a nekoupila si čokoládu na nervy, tak je ze mě už 2 týdny vegan a ani o tom nevím :)

Co se týče chleba, kupuji si značku Fr. Odkolek, který má pečivo sice dražší, ale chuťově skvělé, bez konzervantů a živočišných produktů. Tento jídelníček berte jen jako orientační a jen tak pro přehled. Ale to zjištění, že se mi něco takového povedlo mi udělalo takovou radost, že jsem se musela podělit. Stále si taky držím denní cvičení nebo aspoň protahování se a od října jsem zhubla postupně 4 kg, což jsem ráda, protože jsem si přes zimu nevytvořila nechtěné zásoby.

A proto chci napsat - Stojí za to, žít zdravě! Už jen pro ten krásný pocit ze sama sebe!


night.shine

6 komentářů:

  1. To je krásný jídelníček :) Mohla bych se zeptat jaké konkrétní máslo? Myslela jsem, že mléko je i v rostlinných.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.slunecnice-cb.cz/slunecnice-cb/0/0/3/1/9/0/?hledatjak=2&slovo=margarin

      máslo kupuji v Country life v Praze, měly by mít čistě rostlinné v každé zdravé výživě :) tady je takový seznam značek :)

      Vymazat
    2. Nejvíc jako máslo chutná ALSAN, ale všeobecně margaríny bývají rostlinné, mléko v nich není nikdy, spíš nějaká éčka mohou být živočišná. Problém všech maragrínů je přítomnost palmového tuku, takže já je používám opravdu jen minimálně a i tak se z toho mám velmi špatné svědomí.

      Vymazat
  2. čokoláda je mrcha, dělala mi čas problémy, hlavně ve stresu :) ale nakonec mi ta mléčná přestala i chutnat... mám pocit jako bych jedla něco divně zatuchlého, za to hořká jen s kakaem a máslem, leda cukrem a olejem ale často ani to ne? nejlepší záležitost :) nebo cucám sojový čokoládový mlíka takhle na chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jéééj, děkuji za tip :) já na sladké nejsem úplně moc, ale přesně v tom stresu prostě jdu a koupím si tu čokoládu.. když jsem v klidu a honí mě mlsá, koupím si ovoce a jsem spokojená :)

      Vymazat