16. 4. 2013

Migréna...

Ne, že bych nebyla ráda, že přišlo jaro nebo jak mám říkat tomuto ročnímu období... Ale v zimě mám jistotu, že bude sněžit nebo bude jen zataženo. Přijde však sluníčko a větší výkyvy počasí (jednou slunečno, druhý den dusno jako třeba dnes v Praze v odpoledních hodinách) a já sedím na posteli a jsem ráda, že se dokážu natáhnout pro sklenici vody. Moje spolubydlícíc vtipně poznamenala, že se nemusídíky mně dívat na počasí, protože jsem její malá meteo stanice. A má pravdu. Od dnešního dne do asi 2 dnů se nějak změní počasí, protože je mi na zvracení, bolest hlavy začíná na levé straně na temeni hlavy.

Možná si říkáte, že jsem magor. Ale já to mám odzkoušené.

Pokud mě hlava bolí na levé straně na temeni, změní se počasí. Pokud mě bolí od očí, je to buď únavou nebo stresových nátlakem, který na mě byl proveden. A pokud to jde od týlu hlavy, mám problém s páteří.

Vyzkoušela jsem snad vše, od bylinek po akupunkturu a nikdy mi nic nezabralo, takže i dnes jsem musela sáhnout po tom růžovém brufenovém zlu a jít si na 2 hodiny lehnout. Zavřít oči, zacpat uši a spát, co to jde... Bohu díky, že tady byla otevřená lékárna, jinak bych strávila noc v bolestech, pláči a zvracení.

Snesu mé občasné výkyvy váhy, snesu mé stále se vracející akné, snesu občasný nález ekzému, který se mi třeba během zkouškového usídlí pod okem a po zkouškovém zase zmizí. Co ale už opravdu nedávám, to jsou od prvního vykouknutí sluníčka ty migrény vznikající ze změny počasí. Pokud se ještě nějak rapidně změní do všeho tlak a jsem unavená, nastávají mi vražedné chvilky a tyto kombinace možná opět zapříčiní, že se za pár dní budu válet po chodníku a hledat někoho, kdo mi uvěří, že opravdu nejsem opilá, ale je mi špatně z migrény. Ano, i takovou vtipnou příhodu už jsem zažila, kdy jsem prostě šla a najednou klečela na chodníku a myslela si, že se snad nezvednu. Naštěstí mě tehdy zachránila nějaká hodná paní, která mě odvedla na lavičku a počkala, až naberu barvu, přestane ze mě lít smrtelný pot. Také se "velmi těším" na ty vražedné pohledy starších lidí, které nepustím sednout v šalině nebo v Praze v metru, protože budu opravdu ráda, když se nepozvracím při každé změně rychlosti nebo při prudším pohybu.

Kdybyste měli někdo jakoukoliv radu ohledně migrén, cokoliv osvědčeného, dejte mi vědět :) Budu ráda za každou radu! A kdybyste mě někdy potkali motající se po Praze nebo Brně, zachraňte mě, prosím ;)

night.shine

5 komentářů:

  1. Chudáčku. Zapeklitá věc. Nedávno jsi psala o veganství. Nechci nad tím nějak rozumovat, sám o tom vím prd, ale kamarád je (teda vlastně úplně přesně ne, je totiž ještě větší extrém) něco jako vegan a přijde mi, že poslední dobou je malátný a docela často si stěžuje, že mu není dobře. Má tak 30 kilo i s postelí :D
    Nemohlo by to zvracení být způsobené třeba stravou?
    Změny tlaku vnímá každý jinak a v tom ti asi nic nepomůže.
    Já jsem si pro zlepšení kondice zavedl otužování. Ale to je zase něco jiného, spíš prevence vůči nachlazení. Ale má to něco do sebe. Cítím se jakoby víc "živý" a je mi skvěle. Sport taky umí dost. Člověka to pořádně prokrví a zapomeneš na všechny neduhy...

    Nemůžu udělat víc než ti jen popřát, aby ses z toho co nejdřív dostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nene, s vegetariánstvím/veganstvím to nemá nic společného. Migrény se mi právě po vysazení masa zlepšily, jejich počet klesl během jara/léta tak na 1 za týden, před vegetariásntvím jsem měla i 3 týdně.

      A já nemám 30 kg i s ostelí, základ mám slušný :-D

      Jsem taky otužilá, zimě nechodím nabalená jak cibule, pravidelně cvičím, naučila jsem se dokonce i pít vodu :-D

      Ale jak přijde jaro, je se mnou konec :) My to totiž máme z mamčiné strany v rodině... Podobné migrény (hlavně z počasí) má děda, bratranec, mamka a já jsem to taky "chytla" :-/

      Vymazat
    2. Nemyslel jsem přímo maso, ale máš pravdu. S jídlem to asi určitě nesouvisí.
      Taky piju vodu. Asi po dvou letech jsem jen tak z hecu vyzkoušel sirup a normálně jsem v tom cítil jakoby chemikálie :D
      Ale tak jenom vodu samozřejmě nepiju, že. Tož su přece z tej jižní Moravy! :)
      Jen 1 za týden. Tak to máš holka asi smůlu. Já jsem nešťastný když jednou za čas chytnu rýmu.
      Ale počkej, jaro říkáš? Nemohla by to být nějaká alergie třeba na pyl?

      Vymazat
    3. nene, alergie určitě ne, ty se mě, naštěstí, netýkají :)

      jo, rýma na mě taky letos skočila :-D a že byla pořádná!! a že z ní byl ještě pořádnější zánět průdušek :-D

      Vymazat
    4. Jsem v koncích. Tuhle diagnózu vyřeší jen Dr. House :D

      Já jsem letos nepodlehl, ale minulý rok ano. Může za to ten zpropadený panelák. Je tam enormě suchý vzduch. Namáčel jsem hadry, otevíral okna, ale stejně jsem se ráno budil s plným nosem. Teď do toho ještě ty přechody z tepla do zimy a naopak. Za celou zimu jsem v pokoji nezapnul topení a stejně tam bylo jek v pařeňáku...
      Bydlím ve starším domě (na trámu máme vyryto 1791 :) ), kde je chladno a vlhko a když jsem přišel do té králíkárny...

      Tak tos to opravdu vyhrála :) Ještě že už máme to léto, co? Z jara byl zas velkej prd. Před týdnem pomalu mrzlo a včera tu bylo 24°C! A dneska pro změnu prší :D

      Vymazat