9. 12. 2012

"Čínská" polévka


Život v Praze letí neskutečně rychle... Ráno vstanu, zacvičím si (ano, pořád cvičím, pořád mě to baví a jsem na sebe za to patřičně hrdá :)), nasnídám se, jedu do školy, přijedu ze školy, učím se, jdu spát. A tak to jede pořád dokola. Jednou za 2 týdny jedu na víkend do Brna a potom vše znovu. Do toho nějaká ta brigáda a člověk zjišťuje, že nemá na nic čas.

Ovšem.. Dala jsem si závazek, že i přes nedostatek času na sebe budu myslet a to v tom smyslu, že budu myslet na své zdraví. Velmi mi v tom pomáhá Bio obchod, který mám asi 2 minuty chůze od domu. Nakoupím si potraviny na týden dopředu a potom už si koupím třeba jen nějaké pečivo nebo pití, když mi dojde.

Chtěla jsem zůstat zdravá, i přes obrovská kvanta stresu. A základem zdraví je dobrý spánek, kvalitní strava a dostatek tekutin.

Musím se přiznat, že jsem člověk, který absolutně postrádá pocit žízně.Opravdu jsem schopná třeba 2 dny nepít a potom se divím, že se mi motá hlava a je mi zle. I kvůli tomu jsem si dala závazek, že v Praze nebudu pít kafe, abych navíc svému už tak scvrklému organismu nedopřávala dehydrataci navíc. Já totiž nejsem schopná ani tu skleničku vody ke kávě vypít.
zdroj

Co jsem ale opravdu chtěla v Praze dodržet je stravování. Nechtěla jsem kvůli nedostatku času skončit bez jídla nebo na polévkách z pytlíku a podobných svinstvech.

Světe div se, zatím si vedu skvěle! Donutila jsem se vařit si obědy na 2 dny dopředu, takže si většinou nachystám pytlík rýže, k tomu si uvařím např. sójové maso a potom už jen dokrájím čerstvou zeleninu, nejčastěji rajče, okurku, když mají ve slevě :)

Chystám si snídaně, svačiny, držím se pořád! Stres mě neudolal!
zdroj

Ale zrovna dnes se mi zbláznily moje chuťové buňky a já jsem dostala chuť na sáčkovou čínskou polévku. Co teď, že? Chutě byly silnější než já, tak jsem začala spekulovat, jak se z toho mám dostat ven? Naštěstí hlad je svině, ale přesvědčení a víra v to, že když se nedodělám éčkatým hnusem, bude mi dobře - je lepší motivace. Zašla jsem si tedy do obchodu pro rýžové nudle, koupila si celer.

Doma jsem si dala vařit nudle, na struhadle nastrouhala mrkev a celer, posypala troškou soli, pepřem a mletým zázvorem. Přidala jsem to jen tak bez osmažení nebo podušení k nudlím, zamíchala a světe div se!

Bez konzervantů, bez námahy, bez ničení si organismu mám 100x lepší, chutnější, zdravější a čerstvou variantu čínské polévky. A už teď se mi honí nápady na další varianty, na další přísady, které tam příště nahážu.

A ten zázvor vřele doporučuji, protože ten tomu dodává tak vynikající chuť, že bych si ho nejradši nasypala do pusy jen tak.

Každý, kdo se mě ptá, jestli nejsem unavená nebo nehubnu, když nejím maso a jsem na zelenině, ovoci, rýži, těstovinách, a náhražkách za maso, nevěří, že nejsem unavená. A co nepiju ani to mléko, ale místo toho si vyrobím domácí mandlové nebo koupím oříškové v obchodě, je mi lépe.  Nemám v žaludku hřbitov, není tam nic, co by se mi tam na nekonečné hodiny usazovalo a ubíralo energii. Musím říct, že si jednou za čas dám bílý jogurt s vločkami nebo si koupím sýr na svačinu. Na veganství mi zatím nejde přejít. Ale ono to časem přijde. protože na vše musí přijít ten správný čas :o)

night.shine





3 komentáře:

  1. Ano, časem to přijde samo :)
    To, že nejsi unavená, ti závidim, já docela jsem. Ale to neni veganstvím, tak jsem to měla vždycky. Spíš bych potřebovala víc světla a lepší psychický rozpoložení, aby to zase odeznělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to zase mám obráceně, co jsem přešla na vegetariánství a skoro už nejím mléčné výrobky, tak se cítím lépe :)

      Dnes byl krásný den, tak snad ti to sluníčko trošku pomohlo ;)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat