10. 11. 2013

O Bohu (bez Boha?!)...

Česká republika je stát ateistický, co si budeme povídat.

Velmi často se mi stává, že když řeknu, že jsem věřící, začnou se mě lidé ptát: A proč Bůh dovolí takové věci? Proč dovolí války, hladomory? V takového Boha bych já nikdy nemohla věřit.Já na to odpovídám vždy slovy, že jsme obdařeni svobodnou vůlí a je na nás, co se sebou a s ostatními uděláme, jak se zachováme.



Člověk se ptá: Proč dovolíš, aby byly v našem světě věci jako hlad, války, utrpení, nemoci, zločin, bezdomovci, zoufalství, apod.?
Bůh odpovídá: Zajímavé, že se na to ptáš, já jsem se tě totiž chtěl zeptat na úplně stejnou věc.



zdroj/source


Pokud je někdo ateistou, ať ateistou zůstane po celou dobu a nevytahuje Boha ve chvíli, kdy hledá viníka. Uvědomte si, že nepřipouštíte existenci Boha, ale svalujete na něj všechny NAŠE viny. Osočujete něco, v co nevěřite, místo toho, abyste hledali problém sami v sobě.

Další věc je taková. Kdyby Bůh opravdu zasahoval do věcí, každý by potom nadával, že jsme jak loutky bez vlastní možnosti se rozhodnout, a že se to nikomu nelíbí.

Mám proto návrh - chovejme se tak, abych neměli potřebu kohokoliv osočovat za špatnosti, které se dějí na tomto světě. Vždyť je to tak prosté. Tak, jako berete, tak i dávejte. Rozdávejte úsměv a lásku všude, kam přijdete. Nevyvolávejte spory, nepodporujte rasismus, říkejte své názory otevřeně a nepomlouvejte druhé za zády. Kolik konfliktů v životě a v historii by se dalo vyřešit, kdyby lidé mluvili? A hlavně si uvědomte, že jsme to my, kdo žije na tomto světě, my jse zodpovědní za bolest, kterou způsobujeme lidským, zvířecím, rostlinným bytostem. Není to Bůh, nejsou to nadpřirozené síly, jsme to my lidé. A pouze my to můžeme změnit.

Ti, kdo věří, se o tu změnu mohou pokusit "s Bohem za zády", ostatní si to mohou vyřešit sami.

A malá poznámka na konec. Představte si, že na změnu nejste nikdy sami, i když není kolem vás nikdo viditelný... Pro mě je to obrovská motivace, obrovská vzpruha a posila duše... Proto věřím... A neberte mi to, prosím :)

Žádné komentáře:

Okomentovat