30. 10. 2013

Léčitelé

Není léčitel jako léčitel.

V poslední době se, bohužel, nohem často setkávám s lidmi, kteří se pomalu prohlašují za bohy, protože dokáží vyléčit nevyléčitelné, mluví se všemi bytostmi i nebytostmi.

Chtěla bych se podělit o pár zkušeností s lidmi, kteří se nějak vymykají běžnému způsobu života, ale jejich myšlení není v souladu s tím, co propagují.

Případ č. 1

Už jsem zde několikrát psala, že trpím na migrény. Nejčastěji se mi migrény objevují na jaře a na podzim, moje tělo reaguje na změnu počasí, na změnu tlaku. V tomto období mi stačí k dostání migrény cokoliv - napju se moc studené vody, vyčurám s (ano, i z toho jsem dostávala migrény). Pomáhal jen růžový sajrajt, ticho, tma, spánek, klid.
Jenomže ono to člověku vadí a s věkem, povinnostmi a nemožností každou migrénu prospat jsem začala pátrat, hledat a prosit o pomoc, protože každá metoda, kterou jsem vyzkoušela, byla marná, jednorázová a neměla dlouhodobé trvání. Na Facebooku jsem se přihlásila skupiny "Alterna".
 Je to skupina, kde si lidé radí a pomáhají s různými neduhy a problémy, hledají alternativní pomoc a léčbu svých nemocí a to jak psychických, tak fyzických. Vznesla jsem tam proto také dotaz s prosbou o pomoc. Musím říct, že mi bylo dáno hned několik rad (např. jsem byla dotazována, jetli mám orgasmus, že jestli nemám, můžou být migrény i tím... Nepotvrzuji :-D)
Mezi mnoha lidmi se mi ozvala jedna léčitelka, kterou již delší dobu znám. Napsala mi, že mám zaneřáděnou celou pravou půlku hlavy, a že jí mám popsat ty stavy. Tak jsem jí ve zkratce napsala, že je to hlavně při změně počasí, že na to trpí můj děda, maminka, bratranec - všichni z dědovy strany. Na to mi bylo řečeno, že nic takového jako migréna z počasí není. Já jsem odvětila, že migréna vznikající reakcí na změny počasí existuje a moje velká část rodiny je toho důkazem. "Pokud si to budeš stále myslet, ,,migrény,, se nikdy nezbavíš či se ti bude vracet a bude hozena do budoucna. Chtěla jsem ti pomoci vyřešit daný problém. Ale asi není pomoci, promiň." Tato odpověď mi byla dána a daná léčitelka už se se mnou o tom nehodlala bavit.
Ještě ten samý den si mě "do parády" vzali 2 léčitelé zabývající se čínskou medicínou, rozebrali mě do morku kostí, navrhli jídelníček, vypsali vhodné a nevhodné potraviny, poradili meditace, emoční vypouštění. A já jsem od té doby měla 2x náběh na migrénu a 1 migrénu, která se mi rozvinula do stavu, že jsem si musela prášek vzít. Snažím se dodržovat jejich rady a základem byla velmi jednoduchá myšlenka - co nejvíce eliminovat a v ideálním případě úplně vypustit bílý cukr, bílou mouku, mléčné výrobky. A ono to funguje, je mi mnohem lépe. Vzhledem k poměrně proměnlivému počasí je s podivem, že mi to tak rychle zabralo a vše funguje. Mám tento semestr poměrně namáhavý režim, některé dny vstávám v 5 a na byt se dostanu až kolem 22. hodiny. I přesto se mi migrény vyhýbají obloukem a já tímto musím poděkovat těm dvěma, že mi zachránili "život" :)

Nechci, aby si někdo myslel, že jsem si hrála na chudinku, která potřebovala, aby se někdo zajímal o její bebínka. Na přístupu té první léčitelky vám chci ukázat jednu věc. Když máte problém, ať už je fyzický nebo psychický, nejprve se zamyslete a sami v sobě hledejte, kde je ten hlaní problém. Ujasněte si, co se s vámi děje. Promluvte i sami se sebou a hledejte příčiny u sebe. Když už si opravdu nevíte rady, hledejte pomoc u léčitele nebo duchovního člověka, který vás vylechne a nebude vám za každou cenu vnucovat své náhledy na danou věc. Nikdo nezná vaše tělo tak dobře jako vy. Nikdo neví, jak co prožíváte, nikdo nemůže tvrdit: Já vím, jak ti je. Já vím, co prožíváš. Já vím, jak to bolí. Nikdo nikdy nebude vědět, co se s vámi děje, protože vaše pocity, vaše bolest je jiná, než pocity a bolet kohokoliv jiného. Kdyby mi ta první léčitelka aspoň napsala její řešení. Ne, ničeho takového jsem se nedočkala. V tu chvíli mi to přišlo, jako kdyby mi chtěla vnutit nějakou svoji myšlenku a náhed na věc, a když jsem odmítla její názor, protože jsem se v něm nenacházela, i když jsem nad tím přemýšlela jak divá, tak ode mě dala ruce pryč.

Je to léčitelka, která se dostala mezi pomyslný "top" velmi podivnými metodami, a je to znát i na jejím chování a přístupu k lidem. Absolutní abence pokory, dokáže komunikovat jen s lidmi, kteří bez poznámky převezmou její názory. Jakmile i někdo dovolí nesouhlasit, ignoruje ho nebo shazuje. Tvrdí, že na základě fotografie rozezná každou nemoc a přitom jsem zažila, že se při diagnostikách a odhadech lidí mýlí.


Správně vidíme jen srdcem, co je důležité, je očím neviditelné. (
Antoine de Saint-Exupéry) Pamatujte na tento citát při každé činnosti a při každém rozhodnutí, které v životě děláte. Buďte opatrní a bdělí, řiďte se pocity uvnitř sebe a nenechte balamutit názory, u kterých vnitřně cítíte, že nejsou úplně košer.


Případ č. 2

V mém okolí je několik léčitelů, kteří se zabývají nejen tarotem, bylinkami, kyvadlem, ale také zasvěcováním do různých energií. Chtěla bych tedy popsat pár praktitk, které se mi velmi příčí a nesouhlasím s nimi...

Braní peněz za dálkovou léčbu energiemi. Zasvěcování na dálku.

Co to má jako znamenat? Opravdu nechápu, jak mohou být lidé tak hloupí, a platí za dálkové léčení? Kde mají jistotu, že si ten dotyčný opravdu sedne a pošle nějakou tu energii? Jak může někdo léčit nebo zasvěcovat druhého člověka, když neví, jak na to dotyčný bude reagovat?
Moje praxe? Každý na to reaguje jinak. Člověk vnímavý se z toho může složit a nebo pozvracet, tak jak se to talo při osobním léčení mojí kamarádce. Energie proudící tělem může přivést zimnici, nevolnost, protože se začne tělo léčit a uvolňují se různé bloky. Ano, někomu mu to může přivést velmi příjemné pocity, ale druhému to může přinést až emoční šoky. Proto vás prosím, chcete - li léčbu energiemi, vybírejte pouze člověka, který za to nebere tisíce, neúčtuje si za každou čárku a hlavně vás bude mít u sebe, bude vás kontrolovat, bude s vámi probírat, jak se cítíe, a když nastane problém, posadí vás, položí, podá vám vodu, chytne za ruku, uklidní vás, když byste panikařili.

Přečtu si knížku a jsem mistr.... všeho...

Příklad za všechny - metoda SRT. Existují na to knihy, to ano, ale existují na to dlouhé semináře, protože touto metodou se "hrabete" člověku v podvědomí, v psychice (velmi zjednodušeně řečeno). Najdou se takoví experti, kteří si přečtou knihu nebo dvě, a protože si chtějí přivydělat, začnou tím léčit. A potom se stává, že se mi ozve člověk, který má problémy a já přijdu na to, že si na nich někdo cvičil na základě přečtení knihy, metodu SRT. To je to stejné, jako když si někdo přečte knihu o masírování, a zařídí si masážní salón. Moje kamarádka Boženka absolvovala několik kurzů, šla do školy pro maséry, vzdělává se v oblasti anatomie, bylinkářství a já nevím v čem dalším. A studuje neustále, prohlubuje znalosti čtením knih, ale také praktickými kurzy, aby měla jistotu, že neublíží, ale pomůže, prospěje :) Takovým lidem věřte, takové lidi oslovujte. Chtějte vidět osvědčení, recenze jiných lidí, kvalifikace a hlavně zkušenosti.

Odvod duší? Čištění prostoru? Odpověď e-mailem? Rozhovor přes telefon? Plaťte...

Sama se snažím, v rámci možností, pomáhat (nejen) lidem přes meditace, o kterých jsem již psala v článku na blogu.
Nikdy by mě však nenapadlo vzít si peníze, i když trávím s některými lidmi dopisováním, meditacemi a poradnou několik týdnů. Jde mi o to, že mě lidé požádají o pomoc. A nepamatuji si, že je někde nějaká nová zvyklost - za pomoc se platí. Meditace praktikuji dlouho, udělala jsem si kurzy, přečetla knihy, nejprve jsem prováděla léčby a psychosomatické diagnostiky na sobě a na nejbližších, kteří s tím souhlasili. Teprve potom jsem tuto informaci "hodila do éteru". Nevynalezla jsem žádnou novou medtodu meditace, nevynalezla jsem způsob diagnostikování, nevložila jsem do té metody nic ze sebe, co bych si měla "brát" zpátky. Proto nevidím důvod, abych vybírala peníze za něco, co jsem dostala darem. Je totiž bláhové myslet si, že když má někdo dar, že vidí duše, tak bude do nekonečna vybírat peníze za jejich odvody. Časem mu tato možnost bude odebrána a potom bude odvádět tak leda fantomy a šidit lidi ještě více.
Proto pátrejte po lidech, kteří chtějí opravdu pomoct a ne si jen vydělat. Někteří se budou vymlouvat na to, že si nechávají splatit čas. Za co si lidé nechávají platit čas, který věnují pomoci druhému člověku? Proč to tady ztrácí význam, ztrácí to na významu slůvka "pomoc"?


Zdravý rozum a otevřené srdce, těmi se řiďte, když hledáte pomoc s vašim zdravím, s vašimi problémy :)


night.shine

Žádné komentáře:

Okomentovat