26. 2. 2013

Pejsek v jesličkách

source

Tento obrázek, který ukazuje pejska bez domova, který našel útočiště v jesličkách u dítěte Ježíše, mi připoměl jednu diskuzi, na kterou jsem narazila v době, kdy jsem podnikala teprve první krůčky, které vedly k tomu, abych se stala vegetariánkou a člověkem, který se snaží nepohrdat žádnu bytostí. Zvláště potom tou zvířecí.

Diskuze byla na křesťanském serveru a nepamatuji si jeho název, protože to byl jeden z mnoha, kdy jsem hledala a bádala po pohledu křesťanů na zvířata. Byla tam otázka, jestli i zvířata mají duši a jestli jejich duše jdou do nebe. Načež velmi "všeho" znalý kněz tam napsal, že nemají a nechápe, co by zvířata v nebi dělala a jestli si dokážeme představit nebe s komáry a podobnou havětí. V té chvíli to byl pro mě ten kněz, který byl bez duše... A reakce na jeho odpovědi se různily, jedna mezi nimi však převyšovala: "Co by tam zvířata dělala? To stejné jako na zemi - velebila a oslavovala Boha."

Hodně lidí mi vyčítá, že jsem křesťanka a přitom se chovám tak, jako kdyby mi více záleželo na zvířatech, než na lidech. Hodně lidí mi naopak vyčítá, že jsem křesťanka a hlásím se k víře, která nedává zastání pro zvířata. Pak jsou takoví, kteří mě haní a snaží se provokovat jen proto, že jsem křesťanka... Ale to s pointou tohoto článku nemá co dělat, takže to teď přeskočím :)

Pravdou je, že nejsem jediná, kdo se hlásí ke křesťanství, ale chce a snaží se zasvětit svůj život pomoci zvířatům. Ono není jednoduché obhájit si svůj postoj mezi lidmi v dnešní době. Vždy se najde někdo, komu se na mně nebude něco líbit.

Křesťané se v dnešní době trošku ztrácejí ve smyslu původní nauky. Od 4. století, kdy se křesťanství stalo uznávaným náboženstvím, se z toho stal byznys. Začaly boje ve jménu Boha, dobývání území, vraždění nevinných lidí, dohady o tom, čí Bůh je lepší, čí Bůh vůbec existuje, osočování se navzájem... Pokud se někdo trošku odchýlí, mnoho křesťanů vám bude nadávat, že to a ono děláte špatně. I ten kněz, který tvrdí, že havěť nemá v nebi co dělat, se odklání od podstaty bytí. Jak může označit dílo svého Boha za havěť? Pokud opravdu věří, že Bůh vše na Zemi stvořil, jak může označit jeho výtvor za neužitečný a havěťský? Jak může znevažovat víru jiného člověka tak cynickým způsobem?

Zmizela pokora, zmizela podstata, kterou Ježíš hlásal - láska.

Bůh nám nadělil svobodnou vůli, a proto máme možnost si vybrat. Já jsem si vybrala křesťanskou víru, ale vybrala jsem si cestu, na níž budu tu lásku, která nám byla dána, rozdávat hlavně zvířatům. Vybrala jsem si věřit, že i zvířata mají duši, že i zvířata cítí, mají emoce (Prosím, neříkejte mi, že emoce jsou jen chemie... Pokud ano, i my jsme jen stroje, které jsou ovládány a jsme tím pádem bez duše). Poznala jsem duši zvířete, poznala jsem, že to nejsou jen obaly bez vnitřku. Vybrala jsem si cestu, na níž budu často kritizována z obou stran. A není to cesta jednoduchá. Proto věřím, že je ta cesta správná.

Nehaňte žádného člověka, který chce rozdávat lásku i na místech, která jsou pro vás nepochopitelná. Každý člověk je jedinečná bytost s vlastním úkolem na této zemi. Neodsuzujte, neposmívejte se, nebuďte protivní. Nehaňte víru druhého člověka, nikdy nemůžete vědět, jestli se za pár let neoctnete na podobném místě jako člověk, kterému se posmíváte a kritizujete ho.

Lidé, kteří se starají více o zvířata a přírodu než o lidi jsou v dnešní době přehlížení. Ostatní se na ně dívají jako na praštěné ekology, objímače stromů, jako na lidi, kteří nemají děti, tak si to kompenzují na zvířatech. Přijde však doba a já tomu pevně věřím, kdy se budou ostatní obracet s prosbami na tyto lidi a budou rádi, že ta hrstka na této planetě existuje.
Pokud vás zajímá tématika náboženství a zvířat, hledáte inspirativní knihy a myslitelé různých náboženství, kteří se zaměřili na zvířata, podívejte se na tyto stránky: http://animalrights.webz.cz/

night.shine


Žádné komentáře:

Okomentovat